Als werkgever geeft u de ingangsdatum van het (deeltijd)pensioen aan ons door. Zo kunnen wij het juiste pensioenbedrag op tijd uitkeren.
Het is belangrijk dat u de ingangsdatum van het (deeltijd)pensioen aan ons doorgeeft via het Selfservice Werkgevers Portaal (SWP) of via uw administratiekantoor.
Wij regelen het daarna verder voor uw werknemer. Hij krijgt zijn eerste pensioenuitkering uiterlijk op de 25ste van de maand dat hij met (deeltijd)pensioen gaat.
Gaat uw werknemer met pensioen op het moment dat uw werknemer zijn of haar AOW-leeftijd bereikt? Dan sturen wij uw werknemer een aanvraagformulier.
Stopt uw werknemer met werken voordat uw werknemer zijn of haar AOW-leeftijd heeft bereikt? Dan moet uw werknemer een persoonlijke berekening laten maken om te zien welke mogelijkheden hij of zij heeft. Dit kan, eventueel met hulp van de werkgever, via de pensioenplanner op Mijn SPW.
Uw werknemer geeft vervolgens een akkoord via de pensioenplanner. Dit akkoord moeten wij uiterlijk twee maanden voor de gewenste pensioendatum ontvangen hebben.
Heeft uw werknemer hulp nodig bij het maken van de berekening? Dan kan uw werknemer contact opnemen met de helpdesk van SPW.