Een nieuwe werknemer aanmelden

U krijgt een nieuwe werknemer in dienst. Dan is het belangrijk dat u hem aanmeldt bij SPW.

U of uw administratiekantoor levert loon- en premiegegevens aan via een loonpakket of via het Selfservice Werkgevers Portaal (SWP). Met het aanleveren van die gegevens meldt u ook uw nieuwe werknemers bij ons aan. Dit doet u vanaf de eerstvolgende maandelijkse aanlevering. 

Na de aanmelding ontvangt uw werknemer binnen een aantal weken van ons een welkomstbrief.

Waar moet u op letten bij het aanmelden van een nieuwe werknemer?
1. SPW heeft géén minimumleeftijd voor deelname aan de pensioenregeling
2. Onderstaande soorten werknemers kunnen niet meedoen aan de pensioenregeling. Ze hoeven daarom niet aangemeld te worden bij SPW. Het gaat om de volgende werknemers:
 

  • stagiaires; 
  • werknemers vanaf 68 jaar; 
  • leden van de Raad van Commissarissen; 
  • vakantiekrachten die minder dan 10 weken per kalenderjaar werkzaam zijn. 

Weet u niet hoe u in uw salarispakket ervoor zorgt dat een medewerker niet meegaat in uw pensioenaangifte? Vraag dan om uitleg aan de leverancier van uw salarispakket.